fredag 20. desember 2013

Årets juletre...

 
...er ikke så mye å skryte av.
 
Mannen mener at siden vi skal bort store deler av julen så er det helt bortkastet med juletre.
Selv om jeg er delvis enig, syns jeg at det er litt trist. Å ikke skulle pynte juletre med guttene.
-Men vi får heller ta av litt juepynt hos farmor og farfar og så henge det på plass igjen.
 
 
 
 
-Og apropos juletre og pynting...
Jeg registrerer at instagram, blogger og facebook har vært full av pyntede juletre en god stund nå.
Har jeg misforstått noe..? Er det ikke sånn at juletrees skal tas inn og pyntes lille julaften..?
 
 
 
 
Det er det jeg er vant til, men det er jo vår tradisjon, og man tenker jo at der som er vanlig og tradisjon for en selv er det normale. -Men kanskje det ikke er det? Har du tatt inn og pyntet juletreet? -Eller pakket opp -eller tatt det ned fra loftet? Jeg registrerer at flere og flere tyr til plastikk, og jeg kan to til dels forstå det da det er mange fine plastikktrær på markedet.
 
 
 
 
Vi pyntet altså juletreet lille julaften hvert år... -helt til pappa fant ut at han ville fremskynde eventen til bittelillejulaften. Han syns det var så koselig å ha alt klart lillejulaften, noe jeg må si meg enig i. -Men det er det lengste jeg strekker meg altså. Jeg syns at juletreet skal pyntes rett før julaften. For meg er det et tegn på at julen er her.
 
 
 
 
Idag har jeg startet innpakkingen av julegaver og hatt en liten leveringsrunde med både julegaver og siste rest av julekort. Jeg har kjøpt årets julepapir på Panduro. De har det desidert beste utvalget med innpakkingspapir. De søte til/fra-lappene har jeg også kjøpt der.

 -Og her ser dere min substitutt for juletre...
Et lite grantre som jeg har hatt stående på peisen hele advent.
Hos Søstrene Grene fant jeg en lyslenke som går på batteri med bare 10 dioder.
Akkurat passe for dette lille treet.

 
 
 
Ikveld skal jeg ta annen og siste etappe med innpakking,
før den første av helgens to nattevakt venter...
 
 
Jeg ønsker dere alle en finfin helg,
og håper at roen og freden begynner å senke seg!
 
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Her pyntes treet tradisjon tro lille julaften etter barna er i seng :) Vi er oppvokst med det så vi vidrfører det til våre barn :) Det er jo magisk å se de små komme inn i stua julemorgen å ser treet, kjenne luktene fra kjøkkenet og ser at nissen har vært innom om natta når de sov. Her kommer nissen gjennom pipa så her lager jeg fotspor fra peisen og bort til treet, like morro hver jul :) Mine små er 1, 3 og 5 år så greit å få inn tradisjonene tidelig ;)
God jul!

LisaM

Unknown sa...

For et koselig lite juletre:))
Her er det ikke juletre før lillejulaften nei, og det er en tradisjon både jeg og mannen og våre unger er vandt med, så den rikker vi ikke på:) Jeg og ser det florerer på Instagram, og har gjort det lenge, endel konkurranser om og vise juletreet og... jeg la ut bilde fra fjorårets jeg:)
Her er det plastikk, kjøpte for et par år siden, jeg har aldri angret... ikke like fint, men jeg har hvert eneste år hatt rennende nese, tett hals og hodepine hele julen, og det er borte nå:))

Ønsker deg og dine en fantastisk FLOTT jul ♥
Nå tar jeg et par dagers bloggpause:)

Åshild sa...

Her pyntes treet lillejulaften om kvelden mens jeg selv ser på Kvelden før kvelden på TV. Det har jeg gjort i alle år og kommer ikke til å forandre på det. Det var en opplevelse når ungene kom inn i stua julaften om morgenen.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...