onsdag 5. september 2012

Middagstips: Kjøttkaker i karrisaus

 
Med mannen bortreist hele uken og fulle dager på jobb,
blir det hektiske ettermiddager -og lite blogging!
 
Jeg tråler gamle oppskrifter etter kjappe og gode middager til gutta og meg. Idag forenklet (!) jeg faktisk en Rema1000-oppskrift, og det er en middag jeg kan anbefale alle småbarnsforeldre med en hektisk hverdag! Denne retten tar den tiden det tar å koke boil in bag-risen! Opprinnelig er den med hjemmelagede kyllingboller, men det hadde jeg ikke ork til idag. Sausen derimot lager jeg gjerne, for den er superrask og veldig god!
 
Du trenger:
 
1 pakke med Nordfjord kjøttkaker 800g
(ikke like bra som hjemmelagde, men de funker helt fint! -Og denne holder til 2 middager!)
1 løk
1 fed hvitløk
2 tomater
hønsebuljong
karri
olje til steking
Ris - jeg bruker boil in bag villris
 
 
 
 
Sett risen til koking. Finhakk løk og surr i litt olje. Tilsett finhakket hvitløk og karri og la det surre litt til. Ha i 2-3 dl hønsebuljong og la kjøttkakene trekke i dette i noen minutter. Mot slutten har du i finhakket tomat (ikke for mye innmat da det blir litt mye væske...)
 
Et voila! Middagen er servert! Juster mengde karri etter hvor sterkt barna liker det. Her i huset sliter vi med en litt kresen 3 1/2 åring om dagen. Sterk mat går greit, men vi har kommet til "jeg liker ikke løk"-stadiet. Ikke noe problem, idag hadde vi nemlig løve-løk, og det var godt det! Nå er vi sterke som løver alle mann!
 
 
God middag!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...