tirsdag 20. desember 2011

Silje på kongleslang


Jepp, jeg har vært på kongleslang!

Dere husker kanskje at jeg fortalte at pappa kom innom med noen store, flotte kongler som han hadde funnet etter at stormen Berit hadde vært innom på en liten lynvisitt..?

Nå har jeg vært tilbake på gården og plukket noen flere kongler. Det var den samme kvelden som jeg var ute og kappet ned et tre, så jeg følte meg som litt av en raring da jeg kjørte hjem med et tre på langs inni hele bilen og to bæreposer med kongler i bagasjerommet...


 Et ganske så normalt syn i dusjen vår: Mannen tørker turtøy og jeg tørker kongler.

Jeg rullet først sakte forbi den aktuelle gården og konstaterte at joda, her lå det masse store kongler i grøften! Jeg snudde og parkerte rett ved oppkjørselen til gården. Deretter tok jeg et par plastposer og listet meg bort mot gjerdet (jada, jeg holdt meg på utsiden...) Det tok nøyaktig 10,5 sekunder før det stod en skikkelse i verandadøren og kikket på meg. Jeg tenkte hvordan i alle dager....... -før jeg kom på at jeg jo hadde latt bilen stå på tomgang med langlysene på, og med noen hundre meter til nærmeste nabo var det kanskje ikke så rart at han lurte på hva som var på ferde.

Jeg ropte høflig "hei" til ham før han rakk å si noe, og stutret frem noe sånt som "du har så fine kongler, kan jeg få plukke noen?" Haha, er det mulig...
Mannen (hyggelig som bare det): Jada, værsågod! -Men du må la dem tørke i to år!
Silje: To år!?! Jeg tenkte mer ett døgn på varmekablene på badet, jeg...
Mannen: Det er så seig kvae på de at det tar tid før det tørker.
Silje: Ja ja, det ordner seg! Gjør det noe om jeg plukker noen på innsiden av gjerdet ditt også, eller?
Mannen: Neida, værsågod!




Jeg må innrømme at selv om jeg hadde fått tillatelse følte jeg meg litt småteit der jeg tuslet rundt omkring i noen sin hage og plukket kongler i en knallgul Coop Prix-pose.

-Og hva i alle dager skal jeg med de? tenker kanskje du...
Tja, hva skal jeg med de...?
Ikke vet jeg, men nå har jeg hvertfall kongler til dekorasjon og juleverksted helt til barna flytter ut!
(også kalt samlemani)


Ikveld har hele hurven vært på julegrøt hos min "nye venninne" og hennes skjønne familie. Det høres kanskje litt rart ut, men hun er mitt faktisk mitt nyeste bekjentskap. Vi har virkelig funnet tonen og det er veldig hyggelig!

Nå skal jeg lage et par julegaver, andre pakker skal pakkes inn og jeg må skrive resten av julekortene.
-Og mannen? Han pakker sekken. Jepp, sekken. Han skal ut i skogen sammen med en likesinnet. Han stapper oppi varme klær, dunjakke, kaffe, nugattiskiver og sovepose med comfort-temperatur på -30 grader. Milde måne, hver sin lyst. Han har lovet å vaske huset og ellers gjøre alt jeg ønsker at han skal gjøre imorgen. Jeg har mine tvil, men la gå. Det blir værst for ham hvis han ikke følger opp...


Har du alle julegavene i hus?


Og så må jeg huske å svare på noen spørsmål fra dere:

1. Lyder sin røde gåbil har jeg kjøpt på www.sprell.no
2. Lysestakene til å stikke ned i eplene har jeg kjøpt i interiørbutikken Live.
Jeg tror at de er utsolgt, men kanskje de kan bestille flere.
3. Jeg har endel lysslynger og mange av dem har jeg kjøpt hos Skeidar.
De har hatt godt utvalg på fine lysslynger med fint, gult lys -ikke de grufulle neonlysene...

Dersom dere er innom gamle innlegg så send meg heller spørsmål på mail istedenfor å spørre om ting i kommentarfeltet på gamle innlegg. Da er det ikke alltid jeg fanger det opp og så ender det opp med at dere ikke får svar på det dere lurer på...


2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha, syns jeg ser deg med pri posene i hagen til den snille mannen;)
Kjekt med en haug med kongler da, de er jo så fine ♥

Kos med en ny, fiiin venninne, man kan aldri få nok venner;)

Og for en sprek mann du har, en litt Lars Monsen type kanskje? hehe;)

Ha en fin fin kveld med pakkelaging og pakkepakking;)

Klem Line

Bettum Villa sa...

Masse morsomt man kan finne på med kongler da... hva med en konglekrans eller lenke for eksempel. Blir spent å se hva du finner på.
.... Forresten... det venter noe til deg inne hos meg.
Klem Madelén

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...