tirsdag 18. oktober 2011

Sommeren pakkes sammen


Pelargoniaen skal til lagring i kjelleren og sommerblomstene går i komposten.

Det er egentlig ikke så trist å kvitte seg med blomstene når de ser slik ut som de gjør nå, og gleden av at pelargoniaen skal stå og godgjøre seg i kjelleren og (forhåpentligvis) komme enda sterkere og flottere tilbake neste sommer er herlig! Jeg har ikke hatt pelargonia til lagring før, så jeg krysser fingrene for at det går fint!


Ja, lyngen på bordet er like tassen som den på trappa, men de i porten er litt sprekere!

Det begynner å nærme seg enden på kassen med epler som pappa og jeg kjøpte tidligere i høst. Gjester på vei hjem har plukket med seg noe og resten har gått til eplekaker og fruktmos til Mikkel...

...Så da er det jo på sin plass med påfyll!
 Pappa hadde vært en tur og kjøpt nye epler på det samme stedet. Denne gangen rød Gravenstein. Han kom med en pose, så nå har jeg tenkt å lage litt mer fruktmos og fryse ned resten i båter. Og til dere som måtte lure: Ja, jeg spurte selvfølgelig om de kom i en trekasse, men det gjorde de ikke denne gangen! ;)





Porten har, som tidligere nevnt, fått to enkle søte lyngplanter til pynt.
Egentlig kunne jeg tenke meg å henge et "velkommen"-skilt her, men jeg tenker at det er vel å be om at det blir stjålet. På en annen side henger jo lyngen der enda.... Vel, kanskje jeg skal gi det et forsøk!


God tirsdag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...