torsdag 6. oktober 2011

Bruktfunn i Mandal


 Det tok knapt et halvt døgn før jeg hadde lokalisert lopper her i Mandal.

Etter å ha kjørt meg vill (litt med vilje, for det er jo det som er moromed nye steder: kjøre litt rundt på måfå) sammen med jubilanten, kom jeg over et skilt der det stod "Bruktbutikk". Skiltingen tok oss til et bortgjemt lager. Der stod døren på gløtt, og jeg tittet inn med laaaange øyne...




Det viste seg å være en stor bruktbutikk i regi av Lions som var åpen hver onsdag fra kl. 18-20.

Onsdag: Check!
Tiden: Klokken var 12!
Pørrrrfekt!

Silje til svigermor: "Det er stor fare for at du må legge barnebarna dine ikveld..."




Jeg er rutinert og var selvfølgelig på plass kl.17.55. Vel, tydeligvis ikke rutinert nok, for der stod dørenepå vidt gap, og det som tidligere på dagen fremstod som et øde og forlatt lager var allerede et mylder av mennesker -som tydeligvis kjente godt til denne ukentlige begivenheten.

Utsalget var som loppemarkeder flest: Mye drit, herlig kaos og noen skatter innimellom.
Etter å ha lokalisert en fruktkasse fra Argentina, så jeg ingen grunn til denne skulle bli fraktet tom ut av lokalet...

Noe av det jeg dro med meg var to hjertekurver, en shabby lystestake/adventstake, 2 gamle rammer, noen fine (ubrukte!) bøker fra Donald Duck's bokklubb, salatbestikk i porselen og tre, 2 gamle porselentallerkener i sanitærporselen fra PP og 6 gamle porselenstallerkener i herlig grønn pastellfarge fra Egersund.





Idag er det et skikkelig ruskevær her. Lyder er ute i stormen med farmor og farfar,me ns Mikkel og jeg koser oss innendørs og nyter den herlige utsikten vi har her! Akkurat nå blåser og regner det faktisk vannrett!



Takk til May Helen for shoppingtipset Olivias Hus! For en butikk! Det ble desverre mye drømming og lite handel på meg og min slanke lommebok, men jeg noterte et par ting som jeg kan ønske meg til jul!


God torsdag!


4 kommentarer:

Unknown sa...

Så gøy!
Og så mye fint du fikk med deg;)
Elsker fargen på asjettene ♥

Klem Line

Sommerjenten sa...

Så masse fint du har fått deg!!! Likte alt! Jeg må komme meg på loppemarked!!!! :)

Ønsker deg en skjønn dag!

Klem Lene

KROnPRINSESSENE sa...

Skjønner at du har funnet et sted som jeg ikke kjenner til...
Veldig interessert i hvor dette er ;)
Vi er i Mandal mesteparten av sommeren, så det hadde vært gøy å tatt turen dit ved neste anledning.
Mye fint å ønske seg på Olivias hus. Ja, nå vet vel svigers hva du skal få til jul ;)
Så snilt av deg å nevne meg oppi det hele da. Tusen takk :)
Kos dere videre i den fine byen.
Klem May Helen

Bettum Villa sa...

Åh, så mange herlige ting du fant! Kunne tenkt meg samtlige selv.
Klem Madelén

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...