onsdag 17. august 2011

Blått gull...


...og like vanskelig å finne som vanlig gull.

Hvor ble det av årets blåbær?
Jeg har virkelig slitt etter å finne dem i år, bare ett og annet bær her og der...
 Fryseren er nå tom for blåbær, og jeg er desperat etter å få fyllt den opp igjen!




Jeg har rikelig med blåbær i fryseren året rundt, og det anbefaler jeg dere alle å ha! Blåbær kan jo brukes i alt mulig; desserter, kaker, pai, muffins, smoothie osv... Selv skal jeg igang å lage fruktmos til Mikkel, og den skal jeg ha blåbær i. God på smak og full av antioksidanter!

Jeg har helt dilla på blåbær og banan-smoothie om dagen.
Perfekt etter en løpetur eller hvis du bare har lyst på noe godt.




En god neve frosne blåbær
en banan
en dæsj melk
kjør i blender
-og vips så har du en supergod, sunn, forfriskende smoothie!


Løp og plukk!
-hvis du finner, da...


5 kommentarer:

Mine hverdager (Anne) sa...

her er det ganske mye blåbær :) Håper du får fylt opp igjen fryseren med blått gull ;)

Unknown sa...

Blåbær er godt ja ♥
Håper jammen meg det er noen igjen i skogen her hos oss, så vi får plukket inn til fryseren!
Her elsker vi og smoothie nemlig...

Ha en finfin ettermiddag og kveld!

Klem Line

Huldra:) sa...

Å, det så godt ut! kanskje vi får trille en tur i skogen en dag og lete litt? Vedig lurt å ha litt på frysen asså.
Håper du hadde en fin tur i dag. Tenkte på deg i regnet!
Ses i morgen snupp:)
Klemklem

HusmorDronninga sa...

Ja det lurer jammen meg jeg også på?!
Har funnet noen "gode" tuer innimellom... men ellers er det temmelig glissent...
Men litt har jeg fått i frysern da.. til vinteren ;)

Monica sa...

Kom tilbake til Bergen, her er det i bøtter og spann, sammen med myggen ;)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...