fredag 22. juli 2011

Mitt lille land...


...et lite sted 
der en håndfull fred 
slengt ut blant vidder og fjord


Mitt lille land
der høye fjell står plantet 
mellom hus og mennesker og ord.
Og der stillhet og drømmer gror.
Som et ekko 
i karrig gjord.





Mitt lille land,
der havet stryker mildt og mykt,
som kjærtegn fra kyst til kyst.


Mitt lille land,
der stjerner glir forbi
og blir et landskap når det blir lyst.
Mens natten,
står blek og tyst.


- Mitt lille land av Ole Paus


Vi blir alle berørt når en ufattelig tragedie som dette rammer Norge.
Mine varmeste tanker går til alle de pårørende,
som på et så grusomt og tragisk vis har mistet en av sine nære og kjære.



1 kommentar:

Husfruen of Hilltop House sa...

En fin sang i denne situasjonen.
Nå gjelder det å holde hjertet varmt og hodet kaldt.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...