onsdag 16. mars 2011

Etterlysning!


Jeg er glad i å lage mat. For at det skal bli gøy å lage mat bør man ha det rette utstyret. Det begynner å hjelpe seg på kjøkkenet vårt, selv om det er langt ifra noe kokkekjøkken.

En ting jeg har dårlig samvittighet for, er hvordan jeg oppbevarer knivene mine. De ligger slengt tilfeldig (alt ettersom det er jeg eller mannen som tar ut oppvaskmaskinen) i kjøkkenskuffene og det stikker i mitt matglade hjerte å se dem forfalle... -Og jeg gidder ikke slipe dem en gang i uken.




Magnetlist er absolutt det beste når det gjelder oppbevaring av kniver. Sær som jeg er har jeg ikke lyst til å borre i flisene i huset, verken på badet eller kjøkkenet.

Jeg lurer derfor på om det finnes en magnetlist med gode sugekopper eller lim? Man får jo endel knagger og andre produkter til badet som ikke krever at man borrer hull i flisene, så jeg tenker at det finnes kanskje slikt til kjøkkenprodukter også..?

Noen av dere som vet om det er å oppdrive?


God onsdag!


7 kommentarer:

Husfruen of Hilltop House sa...

Hva med å bruke en slik knivblokk i stedet? Vi har våre kniver i en slik, med slipestein liggende oppå, sånn at det hele tida er lett å få tak i kvasse kniver.

MissMette sa...

Hei Silje
Veldig praktisk og flott måte å oppbevare knivene på! Jeg er sån som deg, vil helst ikke skru noe i flisene :) og skulle gjerne ha hatt en slik til knivene... Nydelig og fristende bilder under her :) ...og tusen takk for at du deler oppskrift! Denne skal jeg prøve en dag :) Ønsker deg en fortsatt fin onsdag, klem fra Mette

Supersnuppa sa...

Supermannen sier at du kan lime fast en magnetlist med Sikaflex. Det er vel en type lim... Eller så kan du bruke montasjelim. Det får du kjøpt i alle byggforretninger:)

Hasigamas mamma sa...

Supermannen over her vet råd! Bruk sikaflex eller superfix! Limer alt! :)
Klem
Lise

Cathrine sa...

Hei. Jeg har akkurat samme "problem". Jeg har da kjøpt magnetlist på Ikea, og i stedet for lim eller lignende har jeg kjøpt borrelås....teipet den ene delen til flisene og den andre til baksiden av magnetlisten. SÅ fulgt bruksanvisning på borrelåsteipen.
Trodde aldri det skulle gå, men etter 1/2 år sitter listen like fint på flisene! Brukte borrelås kjøpt i byggvarebutikk.

Merkelig, men sant :)

Og om jeg bestemmer meg er det mye lettere å fjerne borrelåsteip i stedet for lim ;)

Rikke sa...

dobbelsidig tape?

jubaduba sa...

Hei! Ser det er lenge siden du spurte om dette, men jeg fant en i dag da jeg leter etter det samme til flisene på kjøkkenet. Her er linken om du ikke har gått for en tape/lim løsning:
http://www.nyttig.no/produkt.cfm?id=1363

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...