søndag 26. desember 2010

Jul i heimen


Når man skal ha julaften i eget hjem er det ekstra hektisk før jul.
Jeg har endelig landet, og det etter julaften. Endelig kan jeg slippe alle tanker på hva som bør eller må være gjort før jul og bare glede meg over et julepyntet hus -bare med litt koselig "julegaverot".




Huset ble rent og ryddig akkurat i tide før julaften. Selv om det ble fort rotete igjen med alt gavekaoset på julaften, fikk jeg hvertfall knipset noen bilder mens det så representabelt ut.




Bordet ble dekket og pyntet enkelt, og jeg er fornøyd med resultatet. Mitt porselen og sølv er ikke mye å skryte av (faktisk er det totalt fraværende) men det betyr ikke at man ikke kan få et fint bord allikevel!




Kongle- og nøttesnoren er fra Home & Cottage og gjorde seg fint på tvers av bordet.

Fordi jeg stort sett har svibler i hus og disse lukter endel, ville jeg ikke ha noen blomster på bordet under middagen. Som kompensasjon fikk jeg litt grønt med som pynt på servietten.




De søte reinsdyrene er noe mamma kom med rett før jul, og de passet perfekt til krystallglassene og konglene.




Lerkejuletreet har forblitt gullfarget -etter oppfordring fra mange av dere. Jeg må legge til at det får en penere gullfarge på bildene enn det har i virkeligheten, men det forblir hvertfall slik denne julen.

Imorgen skal jeg vise dere noen flere bilder av juletreet.
Jeg håper dere alle har hatt en fin og fredfull julehøytid så langt!

Ha en fin 2. juledag!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå så vakkert!!♥
Herlig dekket bord, ja det er godt å puste ut nå og bare nyte livet!! ,)
Kose deg masse med dine kjære ,)
Gode juleklemmer fra meg,
Anki

GOD fortsettning ønskes♥

Katrine sa...

Så lekkert!!! Konglene var veldig dekorative!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...