onsdag 1. desember 2010

Hvor tidlig er FOR tidlig?


Når er det egentlig greit å ha huset ferdigpyntet til jul?

Hvor tidlig er for tidlig? Finnes det en regel for det? Man pynter til advent, og så kommer gjerne julen litt etter litt etter det. Men når er det egentlig ok å ha huset ferdigpyntet til jul?

13. dag jul pakker man gjerne ned julepynten og hiver ut juletreet (hvis ikke du kjører på helt til påske da), så der er det jo greie retningslinjer å forholde seg til.




Som jule-entusiast  ønsker jeg at julestemningen skal vare så lenge som mulig. Allikevel er det en balansegang. Det er jo dumt hvis julehøytiden er her, og man er nesten litt ferdig med julen allerede. Hvis det er mulig da...

Idag skriver vi 1. desember, og jeg føler at så lenge kalenderen viser desember måned og første pakke er åpnet i kalenderen, da er det lov!

Her i huset er det ikke akkurat julestemning, men jeg tenker egentlig å begynne nå. Det er ikke like gøy å pynte til jul i et uferdig hus, men jeg skal jammen meg gi det en sjanse!

Er huset ditt ferdigpyntet til jul?




Nå skal jeg en tur til blomsterbutikken, og det er et bra sted å begynne! Sviblene mine begynner nemlig å synge på siste verset. I tillegg har jeg fått de første julekortene i posten, så det er kanskje en idè å hive seg rundt å få laget disse også!


Ha en strålende onsdag i kulden!


7 kommentarer:

trompetmor sa...

Jeg syns det er for tidlig å være ferdigpyntet, men at man starter når advent kommer syns jeg er greit.. Da starter jeg med stjerner og staker i vinduene og har kjøpt inn litt amaryllis og svibler. Deretter tar jeg frem litt etter litt og koser meg med å pynte litt hver dag. Jeg syns det er ventetiden og pyntingen som er det koseligste:) deretter når lille juleaften kommer syns jeg man skal gi seg og føle seg ferdig.. da skal man synke ned i sofaen i julepyntet hus, ta ett glass vin, se på grevinnen og hovmesteren og hygge seg en hel uke med familie, venner og god mat:) ..så kommer nytt år og da er julen raskt ute hos meg!! Ha en kjempefin 1 desember:)

Bettum Villa sa...

Heisann :D.
Selv har jeg såvidt hentet frem litt julepynt nå i dag og ser igjennom og skal forsøke å få opp det meste i løpet av en ukes tid.
Men jeg synes som regel 1 desember er "startdatoen" for pynting.. ikke noe før liksom. Og blir du helt ferdig til den datoen så er det jo bare flott for den personen, men det blir aldri slik her i huset. Rekker det rett og slett ikke ;)

Klem Madelén

Nettelita sa...

Her er det så og si ferdig pyntet! :) jeg pleier å ta frem det meste til advent, også pakker jeg det ned igjen rett etter nyttårsaften. Da er jeg liksom forsynt.. Men syns ikke en mnd med julepyntet hus er for mye! Desember er julemåned for meg, så da kan det like godt vises at julen venter rett rundt hjørnet!
Det kommer sikkert til å bli veldig koselig og julete i deres vakre hjem!
Gleder meg til å følge med!
Klem klem

Janne sa...

Kjære Silje... Jeg er jo ganske ekstrem og pynter til jul i november, så for meg er det absolutt IKKE for tidlig å starte nå.. 1 desember er hvertfall lov!
Kos deg med pynting og håper du fant noen fine svibler, de er bare heeerlig!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her går det i hvitt, sølv og lilla, og når Luciadagen er passert vurderer jeg å bytte det lilla med det røde. ;)

Man får bare gjøre som en selv vil tenker jeg, ingen er vel tidligere enn handelstanden uansett. ;P

FLOTTE kalendere til Lyder - heldig gutt! :D

Kjersti sa...

Heisann!
Veldig koselig blogg du har som jeg er jevnlig innom. Mitt hus er ikke ferdig julepyntet, men ferdig adventspyntet. Da går det mest i lilla og litt rødt. Og årets nye julepynt får stå fremme - og jammen blir det litt nytt hvert år. Så kommer resten av julepynten frem 22-23 desember. Ønsker deg en flott adventstid. Klem fra Kjersti

Supersnuppa sa...

Jeg er nok gammeldags, men når det kommer til full julepynting så venter jeg til litt nærmere julaften. det er koselig å gjøre huset i stand til advent, men litt må vente til selve jula. Som tidligere elev og nåværende lærer begynner pyntinga når skolen tar juleferie:-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...