mandag 20. desember 2010

Gardinene i stuen er endelig oppe!


Symaskinskrekken min absolutt ikke er kurert.
Jeg tok mot til meg og åpnet gardinene til stuen -etter å ha hatt dem liggende i noen måneder nå.

Da jeg holdt dem opp mot vinduet, så jeg at det ikke var mye de måtte sys inn for at det skulle bli 100% perfekt. Jeg vil så gjerne ha dem oppe til jul, men jeg har verken kapasitet, ork eller lyst til å ta symaskinen fatt og fikse på dem...



 Jeg tok derfor en spansk en, og saget til de øverste pinnene slik at de passet innenfor karmene. Det er den  eneste justeringen som ble gjort med dem før jeg hengte dem opp igår kveld. Resultatet ble slettes ikke værst, selv om de ikke er klippet og sydd skikkelig til!

Selv om stoffet krøller seg litt øverst passer de hvertfall innenfor karmene. Nederst henger de et par centimeter over karmen. Vel, jeg syntes resultatet ble bra nok til å la dem henge, så får jeg se om jeg gidder å ta dem ned og sy dem skikkelig til senere. Det er vel en viss fare for at når de først har blitt hengt opp, så blir de slik de er, men det får så være!




Liftgardinene er veldig søte med det fine monogrammet på kappen og knyting. Vi bor sentrumsnært og har derfor litt innsyn i stuen. Gardinene har ikke direkte forhindret dette, men de har gjort det litt mer "privat" og ikke minst mye triveligere inne i stuen! -Så får jeg etterhvert vurdere å montere rullegardin med trykk.

Det er tilsammen fire vinduer som har fått disse gardinene, og jeg skal vise dere oversiktsbilde snart. Her er det litt kaos akkurat nå, så jeg får rydde unna litt først.

Amaryllisen er plassert varmt og solrikt nå, så jeg håper at de blomstrer til julaften!

Ha en fin mandag!

2 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Flott å høre at flere i blogglandia har symaskinskrekk! Da er det ikke bare meg:-)

Jeg hengte faktisk opp mine stuegardiner først i dag, jeg også. Fant ingenting jeg kan tenke meg, så jeg endte opp med noe helt enkelt fra Kid. Nå henger de ustrøket... Må nesten ta dem ned i morgen og stryke dem, men det var kjekt å ha dem opp for kvelden. Gjør noe med rommet.

Marthe sa...

Flotte gardiner Silje:) Håper pakken til Lyder kommer frem før jul. Vi drar til Stavanger i morgen, så jeg ønsker deg og dine en god jul litt på forskudd:)
Kos dere masse!!!Mange klemmer:)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...