onsdag 25. august 2010

Spisestuen


Som alt annet i dette huset akkurat nå, er også spisestuen preget av litt midlertidige løsninger.
Allikevel syntes jeg den er koselig.




Husker dere stolene jeg kjøpte på finn.no i sommer? Jeg skal vise dere før-bildene en anne gang. Etter en skrubb, grundig vask med salmiakk og grønnsåpe, 3 strøk Lady 15 Interiør tre hvitmaling, nye puter av skumplast og to lag med stoff ser de definitivt veldig mye bedre ut.




Helt ærlig, jeg er ikke helt fornøyd. Putene bærer preg av at de ble fikset i all hast etter midnatt en lørdagskveld for å bli ferdig før amerikanerne kom på besøk. Men, de er greie nok for nå, og hvis jeg vil fikse på dem, ja så er hvertfall grunnarbeidet gjort!



Spisestuebordet vårt var utemøbel i Bergen. Et tøft, litt skjeivt bord med sjel. Problemet er at selv med ileggsplaten er det litt lite. Jeg syntes det er fint inntil de hvite stolene, men skal få laget en plate som gjør bordet litt lenger.



Jeg vurderer også å male det grønt og få pusset det litt "slitt".
Hva tror dere om det?

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha hvitt bord denne gangen. Dersom jeg vil ha det hvitt bruker jeg heller en duk. Litt farger må til i dette ellers så hvite og sterile rommet ;)

-Og så burde jeg kanskje få fjernet blyantskriften på ileggsplaten.
Til helga, kanskje...


Ha en fortreffelig onsdagskveld!

10 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fin spisestue dere har da. Syns stolene var blitt veldig fine!

Tanken om et bord i en annen farge er ikke dum. Veit ikke om jeg hadde tørt det jeg.
Syns egentlig det passet veldig godt med et slik brunaktig bord som dere hadde der jeg. Litt brunt, hvitpigmentert og slitt :)
Gleder meg hvertfall til å se!

Klemmer Janne Merethe

Bettum Villa sa...

Jeg synes grønt bord høres kjempe stiligt ut. Grønn er vel kanskje en av mine favoritt farger ;).
Ønsker deg all lykke til!

Klem Madelén

Christina Mari sa...

Kjempe flott spisestue. Å stolene var blitt kjempe fine.
Ha en vidre fin kveld.
Klem Christina

Piulfen sa...

Jeg synes spisestuen din var veldig fin. Og bordet er sjarmerende gammlet. Å stolene er jo bare så fine, kunne ønske jeg hadde lignende selv..

Anonym sa...

Du tar utrolig fine bilder Siljemor!! Takk for hyggelig kveld i går!! Dream-is med kirsebær og sjokolade fortjener en plass på bloggen din!! Klemmer..

Anonym sa...

Hei snuppa:)
Flott spisebord dere har..jeg ville ikke malt det grønt...syns det hadde sjarm slik det var jeg da:) Kjekt å se hvor flott dere har fått det...gleder oss til å komme på besøk!!!!

Ha en super torsdag!!!
Klem Marthe

cathrine - trettien [31] sa...

Jeg synes stolene var kjempeflotte, er selv på stoljakt... Putene kan jo fikses på ja :) Og bordet blir nok knalltøft i grønt! Jeg gleder meg til å se resultatet. Men sånn som spisestuen er nå er den jo faktisk fin til å være midlertidig. Jeg har kanskje spurt deg før, men har du malt parkettgulv? Jeg trenger tips skjønner du.... :) Ha en fin dag! Klem C.

Anonym sa...

Ha spisestuen som den er!!!! Gleder mitt hjerte å se at du ikke bare er HELT hvit likevel, siden du vurderer grønt bord..men det bordet passer seg best som det er.. veldig fint og sjarmerende!!
Klemmer..

Hvit Villa sa...

Så flotte bilder! Synes bordet er fint i brunt, jeg. Skriften er jo bare gammel og sjarmerende!

Janne sa...

Syntes stolene så heeelt nydelig ut jeg :-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...