fredag 27. august 2010

God helg!


Det er fredag og helgen står for døren.
I helgen er det mye som skjer i byen og vi gleder oss!




Det er matfestival og Snipetorpmarked.
Endelig noe som fyller gatene i en ellers så stille by.
-Så får vi bare håpe at værgudene er med oss...




Dagens bilder er fra en tur til hytten forrige helg.
Vi koste oss med bærplukking, litt maling, god mat og herlig fjelluft.

Vi fant noen blåbær selv om sesongen er på hell.
Lyder koste seg med nyrørt blåbærsyltetøy.




Jeg fant multemyr på multemyr...

Vel, det så ut som multemyrer med tusenvis av multeplanter, men jeg lette og lette og fant aldri noen bær, bare masse blader.
Skuffende.

Mannen fant noen da han gikk en topptur med Lotte, så nå har vi satt et lite kryss på kartet...




Når jeg går forbi en maurtue må jeg nesten alltid stoppe opp.
Maurenes flittige arbeid fascinerer meg. Hvordan vet de hvor de skal, og ikke minst hva de skal?
-Og hvordan kan noen arter klare å bære opptil 50 ganger sin egen vekt?
Fascinerende...


Jeg ønsker dere alle en super helg!


3 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Silje
Så herlige bilder du viser :) multer er favoritten min, men blåbær er også godt! Kjempekoselig spisestue du har, likte stolene dine veldig godt ♥ og bordet er sjarmerende… jeg ville hatt det slik som det er, men så er jeg kanskje kjent for å være litt for forsiktig, hehe… Ønsker deg en herlig helg, klem fra Mette

CaronNicole sa...

Oh, the memories of Norway. It bring smiles to my face! That ant pile, close to the stairs headed down to the lake, I was close to being pushed in...I nearly became a part of their colony, haha! I think if they had banded together they could have carried me away! I did go for a walk and looked for berries but early June must have been to early for berries, I didn't see any. Looks like a fantastic&relaxing time!

Anonym sa...

Nydelige bilder!!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...