onsdag 5. mai 2010

Så var det resten av badet...


Takk for gode tips og råd angående maling til mitt søte lille servantskap! Jeg skal ta med meg alle de gode rådene når jeg tusler ned til malebutikken!

Når det gjelder veggen til dusjrommet har jeg slått fra meg både glassbyggerstein og vanlig flislagt vegg. Utfordringen har vært at dusj og toalett er på samme vegg og vi har ikke så mye å gå på. En evt. murt vegg mellom dusj og toalett vil bygge 10-12 cm som må tas fra dusjen.


Bildet er lånt fra www.vvskupp.no

Men, våre håndverkere var løsningsorienterte og foreslo å bare montere en glassvegg! En slik vegg bygger så og si ingenting og gjør ikke rommet mindre rent visuelt! Jeg har stort tro på at dette er den beste løsningen! Jeg ser for meg at den blir omtrent som glassveggen til venstre i bildet med glassdør rett frem. Det blir kanskje litt "fancy" i forhold til hva jeg hadde tenkt meg, men noen ganger må jeg bare innse at jeg må prioritere det praktiske på bekostning av nostalgien...

Er det forresten noen som har erfaring med montering av glass på utsiden av flisene i dusjen?

Er det like funksjonelt som det høres ut? Jeg tenker at det må være herlig å slippe at fugen gulner og det gjør det jo enda lettere å vaske og holde rent.



Bildene er lånt fra hhv. www.vvskupp.no og Megaflis


Nå jakter jeg på armatur og dusjsett. Selv om jeg er opptatt av miljø og energisparing MÅ jeg ha et dusjsett som inneholder både dusjhode og hånddusj. Det er min kompensasjon for ikke å ha plass til badekar. Jeg ønsker å finne noe midt på prisstigen. Jeg vil ha noe som er bra men er allikevel ikke interessert i å betale flerfoldige tusen for design.  
Er det noen som har noen å anbefale?


Ønsker dere alle en riktig fin og solfylt onsdag!

3 kommentarer:

Kristin sa...

Heihei!

Jeg kom plutselig inn på din blogg, og det var moro det..
Vi holder på med akkurat samme prosess! Vi pusser riktignok opp et hus fra 1924, ikke like gammelt som deres..
Men vi støter på mange utrofrdinger i oppussingen og forsøket på å få huset praktisk..

Vi har samme kjøkken som dere, moro å se hvor forskjellig man kan få det med ikea kjøkken! Man former som man selv vil ha det, moro..

Legger meg til så jeg finner tilbake.. KLemmer

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Har lite å bidra med på baderomsutstyr, litt for lenge sidan eg var oppdatert på slikt! MEN bordet du vil lage av ei dør, DER kan eg bidra :) Eg har allereie eit bord, og det fekk ramme i børsta stål, sveisa på ein lokal verkstad. Gjorde dette for over ti år sidan. No er eg ikkje sikker på om eg skal få laga eit treunderstell til døra eg viser på bloggen min. Men uansett kan du sikkert finne folk ikkje alt for langt unna deg, som kan gjere dette for ein billeg penge.

Takk for gode ord! Og lykke til både med badet og døra!

Klem frå Elin :)

Anonym sa...

Bauhaus

Bahamas Rain

Tror den kostet under 2000,- Den vi har i dusjen hjemme hos oss. Det er hånd dusj og stort hode på toppen:)

Erlend og Line

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...