fredag 23. april 2010

Malehelg


Rørlegggere, snekkere, og elektrikere er i full gang på badet, og det er herlig å komme ned i huset å se forandring fra dag til dag!




Jeg har grunnet og tatt ett strøk med maling på det søte lille nattbordet som skal bli baderomsmøbel på toalettet i 1. etg. Jeg har innsett at jeg er ingen malemester og at det er like greit at jeg liker ting litt shabby... Det er litt klumper her og tørket, rennende maling der. Fikk meg til og med et strøk i luggen. Jaja, for meg er det ikke noe mål at det skal se nytt og strøkent ut, så jeg tror nok at jeg blir fornøyd med resultatet til slutt!

I tillegg til nattbordet, fant jeg på samme sted en hylle som har vært farmors. Den var opprinnelig hvit, men ble malt rosa til pikerommet mitt. Mamma har i ettertid malt den blå, og nå skal den bli hvit igjen og henge på veggen på Lyders rom. Det er planen hvertfall, så får vi se hvordan den blir. Jeg gadd ikke pusse noe særlig på den, og det er mange lag med maling så jeg klæsjer på litt maling og ser hvordan det blir...




I helgen har vi fri begge to og vi ser frem til en helg uten planer, for en gangs skyld. Vi skal forhåpentligvis få jobbet litt på huset. Mannen skal begynne å legge gulv på soverommene i 2. etg. og jeg skal male videre på møbler, vegger og tak. Jeg har trålet nett og aviser i håp om å finne et loppemarked innen rimelig geografisk avstand, men det ser dårlig ut. Vet du om noe i nedre del av Telemark, kanskje? Kjenner at abstinensene begynner å komme nå...




Jeg titter ut og ser at det blåser og snør, faktisk, så det er kanskje like greit at vi ikke har planer om de store friluftsaktivitetene denne helgen. 

Kanskje skal du male litt i helgen du òg? Jeg ønsker deg uansett en strålende helg enten det snør eller solen skinner der du bor!

 

5 kommentarer:

Janne sa...

Lykke til med malehelgen til deg kjære Silje-mor :)
Syntes du er utroilg flink som ser potensial i alt, go you.
Her i Oslo er det loppis overalt, men det blir jo litt langt det..

Goood helg og klemmer :)

Christina sa...

Takk for koselig hilsen hos meg!
Så flink du er med malekosten og at det blir litt shabby stil over det hele er jo ekstra fint;)
Lykke til med prosjektene!
Ønsker deg en strålende helg;)

Janne Lillian ♥ sa...

Det blir nok kjempefint!!

Lykke til med all jobbing og ha en strålende helg ♥

Klem fra Janne

Eli Betten sa...

Hei hei :)
Det er loppemarked på Notodden i helga. I dag og i morgen i idrettshallen(e?). Sies å være Telemarks største loppemarked :)

Kos dere med malingen Ü
God helg!

Anonym sa...

Kjørte forbi et skilt i Porsgrunn i dag. Fikk ikke med meg alt som stod der, men det jeg så var: "Loppemarked lørdag 24.04 og søndag 25.04" og "Sundjordet".

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...